Beats by the beach! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Juul Raaijmakers - WaarBenJij.nu Beats by the beach! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Juul Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Beats by the beach!

Blijf op de hoogte en volg Juul

05 November 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hallooooo lieve nederlandertjes,

Hoe is het daar in Nederland? Genieten jullie allemaal een beetje van de winter? ;)

Hier gaat alles nog steeeds goed! Stage is nog steeds hetzelfde! We krijgen gelukkig veel opdrachten, dus we hebben genoeg te doen!

Afgelopen donderdag mochten Xiaoqian en ik mee met onze baas naar een lezing in Dubai! De lezing ging over het erfrecht in de Verenigde Arabische Emiraten voor mensen die hier zijn komen wonen.. Wij vonden het natuurlijk super leuk dat we mee mochten!! (Ook al was het voor ons in het weekend..)
We werden na het werk door de baas opgehaald in zijn luxe Jaguar ! Helaas duurde de reis wel 2 uur.. We zouden met de bus nog sneller zijn geweest hahaha overal waar je 100 mag reed onze baas 80 maar ja hij is wel een van de weinige hier die 'veilig' rijdt! (hij is ook al ongeveer 70 jaar, dus misschien mogen we ook wel blij zijn dat ie rustig reed ;))

De lezing was echt interessant, want het rechtssysteem is hier super anders als in Nederland! Alles is gebaseerd op de Islamitische Sharia en die is nogal anders…
Na de lezing zijn we met de baas gaan eten in het hotel waar de lezing was (een italiaans buffet, lekkerrrr!) en weer terug naar huis gegaan! We waren pas om 1 uur thuis, dus we hebben die dag niets meer gedaan.

De volgende dag zijn we naar het strand geweest en hebben we weer goed kunnen werken aan ons kleurtje! Dit weekend was het Formula 1, dus heel het strand was afgezet voor een gratis concert "BEATS BY THE BEACH" die avond!
Die avond zijn we dus met Fabi en haar vrienden naar het concert gegaan en daar kwamen heel veel artiesten optreden! Natuurlijk was meer als de helft Arabisch, dus daar kenden we niks van.. Maya Diab en Hani el Omary (als die namen jullie iets zeggen, mij namelijk niet..) Ook kwam Missy Elliot optreden en Ceelo Green, dus waren er toch nog een paar liedjes die wij mee konden blèeeren hahahaa… Was echt een hele leuke avond en dat allemaal gratis! We hebben veel gelachen, vooral om de Emirati jongens die nog geen bakkebaarden hebben én daarom met oogpotlood etc. hun bakkebaarden tekenen hahahaha

Toen was het alweer zaterdag en het weekend bijna voorbij.. We hadden het geniale plan bedacht om weer te gaan shoppen in Dubai!! Allemaal leuk en aardig, maar we lagen de avond daarvoor pas om 5 uur te slapen en om 10 uur ging de wekker weer.. (wat hebben we het toch slecht he?!)
We hebben heel de dag rondgeslenterd in de Mall of the Emirates, maar omdat we moe waren zijn we alweer vroeg naar huis gegaan en heb ik helemaal niks gekocht (goed he mama!!!)!
We hebben iets gegeten op The Walk, dit is een boulevard waar heel veel restaurantjes zitten (helaas zijn er hier verder geen boulevards) Was echt heel leuk en we hadden genoeg te zien.. Alle dikke auto’s komen daar voorbij onder het motto ‘gezien en gezien worden’ Ook konden we nu eindelijk een keertje buiten eten op het terras!

Dit was de eerste keer dat we buiten konden zitten, omdat het nu iets begint af te koelen.. Het is nu overdag ongeveer 30 graden en ’s avonds ongeveer 25, dus ideaal om buiten te eten! Een paar weken geleden was dit niet te doen, want toen was het ’s avonds nog steeds 40 graden.. Maar goed ik mag niet klagen als ik het weerbericht in Nederland zo zie..!!

We waren om 10 uur weer thuis en zijn meteen naar bed gegaan! En toen was helaas het weekend alweer voorbij en mochten we gister alweer gaan werken.. Deze week mogen we woensdags weer mee naar Dubai! Dit keer voor een lezing over hypotheken bij de Al Khaliji Bank..We gaan deze keer niet alleen met de baas, maar andere collega’s gaan ook mee! Dus helaas mogen we dit keer niet met de Jaguar hahahaha

Volgende week staat er weer een stapavondje op de planning, dus komend weekend zal ook weer helemaal goed komen! En als dat weekend voorbij is komt Maikel alweer bijnaaa!! Volgende week woensdag mag ik hem om half 9 ’s avonds eindelijk gaan ophalen op het vliegveld!

Ik ga natuurlijk het weekend dat Maikel er is geen verhaaltje schrijven, want dan heb ik het te druk!! We hebben nog niet bedacht wat we hier allemaal gaan doen en wanneer, maar er staat wel een jeepsafari op de planning en een dagje Dubai! Maar dat horen jullie natuuurlijk wel weer in mijn volgende verhaaltje ;)

XXXXXXXXXXXXXX

• 05 November 2012 - 17:34

Je Aller Liefste Zusje:

Goed leven heb jij daar... Ga maar snel nog keer in de shopping malls kijken voordat Mikkel er is, dan kun je dat mooi nog een keer gaan bekijken (en kopen/krijgen) als hij er is.. Haha!!

Ohja begin maar vast met het maken van een planning voor als wij er zijn. We willen natuurlijk wel veel zien en veel foto's maken van alles daar!!!

Veeel plezier nog de komende 10 (?) weken! xxxxx

• 05 November 2012 - 19:29

Maria:

Wel ruig dat jullie met de grote baas mee naar Dubai te mogen gaan. Fijn dat hij zo zuinig op jullie is door zeker niet te hard te rijden....haha
    Zit je een ker in een dikke auto en dan rijdt hij maar 80!!!
    Het is zeker knap van jou dat je een hele dag kan winkelen zonder iets te kopen!! Ga zo door!!
    Geniet nog maar lekker van al het moois daar en van het mooie weer!!!
    Succes!!
    xxxxxxxxxxx

• 05 November 2012 - 21:16

Lianne:

Ha Juul,

Leuk om je enthousiaste verhaaltjes te lezen, op vrijdag krijg ik altijd nog meer details te horen.
    Als ik de foto's zie heb je al een mooie kleur. Niet te bruin worden hoor.
    Geniet er nog van en veel groetjes,

de Knecht.

• 06 November 2012 - 11:02

Michel En Mieke:

Heel leuk je avonturen. Blijf schrijven he!

Groetjes.

• 13 November 2012 - 13:18

Marlin :

Hoi Juul,

Erg leuk om te lezen wat je daar allemaal doet.
    Toch fantastisch omdit allemaal mee te maken.
    Een ervaring voor het leven.......
    Geniet dus vooral !!!

Groetjes Marlin, ook van Hans, Teun en Rik

• 14 November 2012 - 15:52

Marcella:

nog 1 1/2 uur Juul en dan is Maikel in Abu Dhabi.
    veel plezier en doe hem de groetjes van Giovanni Cas en Marcella

• 15 November 2012 - 13:20

Wilma Bressers:

hoi Juul!!

Ja, ook ik ben fan van al die reisverslagen en heb al verschillende dingen over jouw grote avontuur gelezen.
    Wat hebben jullie het toch zwaar, arme studenten!!
    Geweldig om te lezen hoe fijn jullie het hebben, ik hoop dat je straks met veel plezier kunt terug kijken op een leerzame!! periode, waar je wat aan hebt als je aan de slag gaat.
    Tot die tijd wens ik je veel plezier en geniet maar lekker!!
    Heel veel groeten van ons allemaal!!