NATIONAL DAY! EN VISITE.. - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Juul Raaijmakers - WaarBenJij.nu NATIONAL DAY! EN VISITE.. - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Juul Raaijmakers - WaarBenJij.nu

NATIONAL DAY! EN VISITE..

Blijf op de hoogte en volg Juul

04 December 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Salaam Aleikum habibi’s!
Hier weer een update van mijn oh zo zware leven in de Verenigde Arabische Emiraten!
Afgelopen week hebben we een korte stage week gehad, omdat we een extra dag weekend hadden! Dat bedoel ik dus met een zwaar leven… ik heb hier denk ik nog meer vrije/lange weekenden dan in Nederland.

Afgelopen week hebben we een interessante opdracht gehad van de zoon van onze baas (Ziad). We moesten voor een cliënt uitzoeken wat het bedrag was wat hij als ‘gouden handdruk’ zou krijgen van zijn baas, nadat zijn contact was afgelopen. Je zou denken dat dat niet veel voor stelt, maar aangezien niet alles hier helemaal goed geregeld is stelt dit dus wel wat voor.. Het is hier namelijk zo dat een maand volgens de wet 30 dagen heeft en een jaar 365. Wanneer je dit bedrag dus op maandbasis berekent, is het een ander bedrag dan op jaarbasis (bij een maand van 30 dagen is een jaar 360 dagen). Nou goed wij dus de formules hiervoor onderzocht, maar hier bleken wat fouten in te zitten.. Heeel het kantoor in rep en roer en iedereen in discussie, dus die dag konden mijn hersens het ff niet meer aan hahaha.. (toch wél een beetje een zwaar leven..) Uiteindelijk is alles goed gekomen en hebben we nu een formule die wel klopt!

Dit weekend hadden we zondags ook vrij! Donderdag zijn we na stage gaan eten in het winkelcentrum en naar de bios geweest.. Helaaaaas draaiden er geen leuke films, waardoor ik gedwongen naar Twilight werd gesleurd.. FF VOOR DE DUIDELIJKHEID: ik heb deze hele filmreeks niet gevolgd, dus ik begreep er maar weinig van.. Achjaa hij was wel leuk met al die weerwolven en vampieren ECHT IETS VOOR MIJ. Het is eigenlijk een liefdesverhaal, maar aangezien hier de seksueel getinte scenes eruit worden geknipt heb ik hier maar weinig van meegekregen.. Toch was het in de bios echt heel leuk, want Xiaoqian en ik hebben de hele film in de deuk gelegen!
Hier kan namelijk echt alles in de bioscoop.. Ten eerste liepen er overal kinderen van ongeveer 3-4 jaar oud rond te rennen en te schreeuwen, het is maar heel normaal dat je je kinderen mee neemt naar de bios (naar een film die om 12 uur begint!). Daarnaast had ik een oo zooo leuke buurman die gedurende de film 4x zijn telefoon op nam en vervolgens in het Arabisch begon te schreeuwen aan de telefoon.
Gelukkig was ik niet de enige die de film niet heel geweldig vond (omdat ik er niks van begreep), want langs Xiaoqian lag een Emirati te snurken tijdens de film. Die heeft heel de film nik mee gekregen en toen de film afgelopen was lag ie nog te slapen..

Verder was het deze zondag National Day. De Verenigde Arabische Emiraten bestonden maar liefst 41 jaar!! Is natuurlijk niks vergeleken bij andere landen, maar hier vinden ze het heel speciaal.. Ik heb echt nog nooit zoiets gezien! Alle auto’s waren bestickerd met de sjeik en de kleuren van de vlag. Elk gebouw was versierd met lichtjes en alle straten waren versierd. Op zondag reden alle auto’s over de Corniche (zoals ze heel het weekend al deden) om de auto te laten zien.. Vervolgens hadden ze allemaal zo’n spray bij en werden alle auto’s en mensen langs de weg onder gesprayt met van die gekleurde slierten.. Die avond is er zelfs nog een ‘spray war’ geweest in Khalidiya (een buurt in Abu Dhabi) waar echt 100en mensen elkaar gingen ‘besprayen’ hahahaha..

Ook hebben we helaas dit weekend iets minder leuks meegemaakt.. We hadden namenlijk visite.. van een KAKKERLAK. Bahbahbahbah wat zijn dat vieze beesten.. heb er nog nooit eerder eentje in mijn huis gezien, dus ik was echt een held op sokken! De Security is toen gekomen om hem te vermoorden, maar we konden hem niet meer vinden.. De volgende dag hebben we daarom spray gekocht, zodat de kakkerlak weg zou gaan.. Helaas heeft dit niet geholpen, want gisteren werden we weer door hem begroet toen we de deur open deden na het werk. We hebben toen echt alles bij elkaar geschreeuwd.. (watjes hahaha) en toen heeft de security hem wel weggehaald!! Toch hebben we gister en vanochtend nog alles een keer onder gesprayd met ANTI-KAKKERLAK, en nu maar hopen dat hij weg is en nooooit meer terug komt..
Helaas is het weekend alweer voorbij en mogen we deze week weer aan het werk.. Het einde is al bijna inzicht want we hoeven nog maar 5,5 week stage te lopen! De tijd gaat echt veel te snel.. Maar we hebben dit weekend weer iets leuks in het vooruitzicht! Vrijdag gaan we met Fabi naar CREAMFIELDS!! Dit is een Festival op Yas Island waar Armin van Buuren en David Guetta komen draaien + het is het enige 18+ feest en waar ik dus legaal heen mag!! YESSS
Hoe dit is geweest horen jullie weer in me volgende verslag! Er zullen helaas niet veel verslagen meer geschreven worden, want voor jullie het weten ben ik alweer back in town!!

Ik wens jullie allemaal een fijne Sinterklaas! Ik hoop dat jullie allemaal lief zijn geweest én heel veeel kadootjes krijgen!!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 04 December 2012 - 20:04

    Yvette:

    Juuuliee!!

    Het blijft echt géwéldig om je verhalen te lezen. Wat heb je het toch goed daar!!
    Fijn dat je weer even van je menneke hebt kunnen genieten en over een paar weekjes komen je pappie, mammie en pien all!! En dan ben je alweer bijna terug!
    Ben benieuwd naar al je verhalen!

    Geniet er nog even van en doe die baas van je de groeten, haha!
    X Yvette

  • 05 December 2012 - 16:00

    Michel En Mieke:

    Hoi Juul, jouw schrijfstijl is echt heerlijk enthousiast. Zit je stageverslag ook zo in elkaar? Dan kunnen de " Arabieren " hun lol op...
    Een kakkerlak meer of minder maakt toch niet uit? Wat maakt die beestjes nou zo vies? Ze hebben mooi glanzende schildjes en lekkere friemelpootjes waarmee ze de spaghetti uit jouw gootsteen vissen om lekker op te knabbelen...

    Groetjes,
    Mieke en Michel

  • 05 December 2012 - 16:00

    Michel En Mieke:

    Hoi Juul, jouw schrijfstijl is echt heerlijk enthousiast. Zit je stageverslag ook zo in elkaar? Dan kunnen de " Arabieren " hun lol op...
    Een kakkerlak meer of minder maakt toch niet uit? Wat maakt die beestjes nou zo vies? Ze hebben mooi glanzende schildjes en lekkere friemelpootjes waarmee ze de spaghetti uit jouw gootsteen vissen om lekker op te knabbelen...

    Groetjes,
    Mieke en Michel

  • 17 November 2013 - 00:39

    Zehra:

    Hoi,

    Ik heb een vraag over de National day in Dubai.

    Is alles die dag open wil namelijk boeken maar ik kan nergens die inf vinden.

    Aub zsm reageren.

    Gr, Zehra

  • 17 November 2013 - 20:20

    Juul:

    Hoi,

    Ik hen geen idee wat je precies bedoeld?

    Gr, juul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Juul

Actief sinds 22 Juli 2012
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 23337

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Abu Dhabi

Landen bezocht: