EID MUBARAK! Enjoy the meat everyone! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Juul Raaijmakers - WaarBenJij.nu EID MUBARAK! Enjoy the meat everyone! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Juul Raaijmakers - WaarBenJij.nu

EID MUBARAK! Enjoy the meat everyone!

Blijf op de hoogte en volg Juul

29 Oktober 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

EID MUBARAK lieve dutchlanders,


Het is alweer 2 weken geleden dat ik een berichtje geschreven heb, maar ik heb het deze weken echt druk gehad!! (voor de verandering hahaha)

Ik heb afgelopen vrijdag mijn tentamen herkanst bij mijn lerares thuis, dus heb ik het in mijn vrije tijd druk gehad met (pogingen tot) leren!! Jaaa zelfs dat moest hier gebeuren, maar helaas viel dat een beetje tegen.. Maar goed ik heb het tentamen gemaakt, heb alleen geen idee of ik hem gehaald heb maar dat horen jullie binnenkort wel!!

Vorig weekend heb ik daarom niet heel erg veel gedaan. Vooral op het strand geleerd, want wat hebben wij het zwaaaaar hier. De stageweek die daarop volgde was ook erg druk. Onze baas geeft de komende weken 2 lezingen in Dubai over erfrecht en hypotheken, die wij hebben voorbereid! Dit was natuurlijk wel heel leuk om te doen, want nu hadden we eindelijk werk gekregen waarbij we ook echt onze baas hielpen!
Aankomende donderdag is de eerste lezing over erfrecht in Dubai en wij mogen natuurlijk mee! De lezing is voor de Belgische/Luxemburgse vereniging in Dubai, dus kunnen wij gezellig met de Belgen praten!!

Afgelopen stageweek hadden we geluk en hadden we donderdag al weekend! Het Islamitische slachtfeest EID startte donderdag, waardoor we een extra dag weekend hadden, erg he?! Was wel heel leuk om dat mee te maken, want het is hier een week feest! Alle scholen hebben een week vrij en iedereen viert volop EID. Overal hangen slingers en lichtjes en de winkelcentra zijn 24/7 open. Voor het geval iemand dus om 4 uur s'nachts naar de bios wil, of shoppen, het kan allemaaal hier!!

Afgelopen week is ook eindelijk de zoon van de baas terug gekomen van zijn huwelijksreis. Iedereen verwachtte dat zijn huwelijksreis ongeveer 3 weken zou duren, maar inmiddels waren er al 9 weken stage voorbij en niemand had hem gezien! Maar hij is terug en we hebben hem eindelijk ontmoet! Hij heeft 4 jaar in Engeland gestudeerd en kan dus erg goed Engels, dat is voor ons wel fijn want bijna niemand begrijpt ons heel goed en wij begrijpen hen niet…
Hij vroeg ons meteen wat we allemaal nog wilde leren en wilde doen tijdens onze stage én hij had nog wat tips voor ons om in het weekend te gaan doen! Beetje jammer dat hij denkt dat het geld op onze rug groeit, want al zijn ideeën waren nogal duur.. (Duiken, hotels in de woestijn etc.) Maar wel heel leuk dat hij ons meteen wilde helpen!
Na 9 weken vrij te zijn geweest had hij het de eerste week wel te druk, dus na deze week zou hij ons verder helpen met opdrachten op stage!

Dat hij het druk had was meteen te merken, want woensdag gaf hij ons alvast een leuke opdracht mee waar we in het weekend aan konden werken.. Ik had dit weekend mijn tentamen dus gelukkig had ik het niet zo druk.. NOT!

Dit weekend was daarom ook niet heel boeiend! We hebben woensdagavond wel alvast EID gevierd met Fabi en haar vrienden! We zijn naar een hotel geweest en hebben daar iets gedronken. Daarna zijn we naar huis gegaan en heb ik donderdag lekker geleerd.
Wel zijn we het weekend nog 2x naar de bios geweest: Taken 2 en James Bond Skyfall. De films zijn hier eerder in de bios dan in Nederland.. Dit merkte we een paar weken geleden al toen we TED wilde zien. Ze keken ons heel raar aan, want die film was allang weer uit de bios!!

Verder zijn we zaterdag nog wel naar het strand geweest, want we moesten natuurlijk ook nog wel een beetje van ons weekend genieten!! We wilden eigenlijk naar Dubai, maar dat ging helaas niet door omdat we nog zoveel moesten doen..
Maar het strand was ook niet erg! Maikel komt over 2 weken eindelijk!!! En dan moet ik natuurlijk wel bruin zien ;) haha

Ik hoop ik jullie niet te jaloers maak én dat jullie nog niet bevroren zijn ;) ! Ook hier begint het ‘kouder’ te worden.. Elke dag is het nu ongeveer 30 graden en ’s avonds koelt het af tot 25 graden. Klinkt niet heel koud, maar als je hier 40 graden gewend bent is het toch al iets frisser haha

Dit was wel zo'n beetje wat ik de afgelopen weken meegemaakt heb, niet heel erg boeiend helaas.. Mijn volgende verhaaltje zal weer interessanter zijn, want komend weekend gaan we 2x naar DUBAI!! Donderdagavond gaan we met onze baas (én privéchauffeur) naar de lezing én we gaan ook nog een dagje shoppen! Ik moet natuurlijk wel van alles laten zien aan Maikel en de familieeee als ze hier zijn! Altijd handig als ik weet welke winkels er zijn als papa en mama er zijn met de portemonnee;) GRAPJEEE!

Jullie horen snel weer van me! Salaaaaam!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 29 Oktober 2012 - 21:29

    Maria:

    Ja jullie hebben echt wel een zwaar leven daar?? Ik hoop wel dat je nog terug naar Nederland komt...haha. Het zal inderdaad wel tegenvallen hier in de vrieskou.
    Het is wel decadent om te kunnen zeggen dat je in een dikke auto met privéchauffeur naar Dubai gaat!!
    Maar ga vooral door met je goed orienteren daar want dan hebben wij tenminste een goeie reisleidster.
    Geniet nog maar lekker daar. xxxxxxxxxxxxxxx

  • 15 December 2012 - 13:28

    Wim En Conny:

    Ha die Juul
    Mooie reis verslagen heb je !!
    We hebben je gevolgd maar nog geen persoonlijk berichtje achter gelaten.
    Maar vandaag is de grote dag je bent Jarig dus van Harte gefeliciteerd en neem er een lekkere borrel op.
    Heel veel plezier vandaag . We bijven je via deze site in de gaten houden.
    O, ja ook alvast een fijne vacantie samen met Pa en Ma en je zusje.
    Juul tot ziens maak een goed einde aan deze stage we hebben er alle vertrouwen in.
    Groetjes uit Oirschot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Juul

Actief sinds 22 Juli 2012
Verslag gelezen: 1394
Totaal aantal bezoekers 23414

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Abu Dhabi

Landen bezocht: