ONE DOWN... 4 TO GOOOOO!! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Juul Raaijmakers - WaarBenJij.nu ONE DOWN... 4 TO GOOOOO!! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Juul Raaijmakers - WaarBenJij.nu

ONE DOWN... 4 TO GOOOOO!!

Blijf op de hoogte en volg Juul

19 September 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Jaaaaaa daar is weer een nieuw verhaaltje!
Ik heb er alweer bijna een maand opzitten en: JAA IK VIND HET NOG STEEDS KEI LEUK HIER!! Ik wil nog lange niet naar huis en aangezien ik hier nog ongeveer 4 maanden zit komt dat goed uit haha!

Deze week is niet echt heel erg veel anders geweest als de vorige weken. We hebben op het begin van de week de flyer voor school ingeleverd! (Hopelijk hangt ie nu midden in de kantine en kan iedereen hem zien ;)) Verder zijn we ook deze week weer vooral bezig geweest met de wetten en jurisprudentie bekijken. Nog steeds beetje saai en standaard, maar dit is wel belangrijk aangezien we niks kunnen doen wanneer we de wet niet snappen hier.

We lopen stage van zondag tot donderdag en beginnen ’s ochtends om 8.30 en zijn om `17.30 weer afgewerkt! Omdat Reem Village 10 minuten rijden van het kantoor af is pakken we elke dag de taxi. Die is hier gelukkig niet zo duur en kost ons per dag (heen en terug) 5 euro per persoon! Op de vroege ochtend is het een hele klus om een taxi te vinden.. Omdat we in ‘ the middle of nowhere’ zo ongeveer wonen rijden hier geen taxi, waardoor we elke ochtend de taxicentrale moeten bellen voor een taxi. En geloof me klantvriendelijk is anders.. Om 8 uur hebben we een taxi nodig en om 7 uur bellen we alvast om te reserveren. Dan hebben ze een UUR de tijd om een taxi voor ons te reserveren, maar alsof krijgen we om 10 voor 8 een telefoontje dat er geen taxi beschikbaar is.. Heel fijn natuurlijk..
De dagen daarop hebben we een andere manier geprobeerd: we bellen om 10 voor 8 de taxicentrale met de vraag of ze NU een taxi voor ons hebben, waarop we een automatisch berichtje krijgen dat we aan het zoeken zijn en of we aub aan de lijn kunnen blijven. Ook dat hebben we gedaan, maar ook dan krijgen we na 10 minuten aan de telefoon gezeten te hebben (!) een automatisch bericht ‘ Sorry er is geen taxi beschikbaar probeer het nog eens als u alsnog een taxi wilt hebben’. Nou natuuurlijk proberen we het dan nog een keer.. en na 2 of 3 keer terugbellen hebben we dan eindelijk een taxi!

Dit systeem is dus ook niet echt handig haha en na 3 weken zijn we er achter dat we beter de telefoon op kunnen gooien wanneer het automatische berichtje begint.. Blijkbaar begrijpen ze de hint hier dan en hebben we binnen 10 minuten een taxi!

Ook konden jullie in mijn vorige berichtjes lezen dat de mensen hier heeel erg aardig zijn! Dat is vandaag ook weer gebleken, want jaa ons juuleke is zo slim dat ze haar telefoon vergat in de taxi.. (zoals ons mam zegt: als mn kont niet vast zou zitten zou ik hem ook kwijt zijn;)) Maar na het bellen van de taxicentrale had de taxichauffeur hem gevonden en kwam ie hem gewoon ‘ff’ brengen naar kantoor HANDIGG!!

Zoals ik al zei was afgelopen stage week weer een beetje hetzelfde en heb ik daar niet zo heel veel over te zeggen.. Maar natuuuurlijk was ons weekend weer een stuk boeiender!
Dit weekend zijn we op jeepsafari gegaan!! Dit was echt heel leuk, we gingen als eerst met een jeep door de woestijn. Bult op, bult af.. en af en toe een keertje stoppen om de kamelen te fotograferen! Daarna mochten we, als we wilden, op de kameel een rondje door de woestijn. Wij wilde dit natuurlijk, maar dit was dus echt geen succes!! Het lijkt net of je van de kameel af valt als ie opstaan, en ook als loopt. Hij schommelt heen en weer en wij maar vast houden hahaha dus; een keer en nooooit meer! Ook mochten we daarna zelf met een quadje door de woestijn rijden als we wilden, en ook dit wilden wij natuurlijk! Dit was wel heel leuk, zelf door de woestijn rijden met een quad en verder is er helemaal niemand te bekennen in de zandbak! Echt suuper gaaf! En om de dag af te sluiten kregen we buikdans show.. Die viel een beetje tegen want de buikdanseres kon niet op de maat dansen.. dit was wel heel grappig om te zien hahaha..
De volgende dag zijn we lekker heel de dag naar het strand gegaan! Dit was heel anders als in Nederland... Normaal duurt het ongeveer een kwartier voordat iemand de zee in is, omdat de zee ongeveer 20 graden is. Maar hier is de zee gewoon warm! Ongeveer 30 graden!! Ik ben nog niet echt bruin geworden (eerder rood..) maar dat komt nog wel!

En zondag begon helaas de nieuwe werkweek weer en was het weekend weer voorbij. De tijd vliegt voorbij! Ik zit hier nu al ongeveer een maand en het voelt echt alsof ik er pas 2 weken ben! Dus alles bevalt nog steeds heel goed!
Zondag werd een meisje van het werk (Fabi) 21 jaar, dus hebben we een taart voor haar gekocht! Dit is hier niet echt de gewoonte denk ik, dus hebben we flink punten gescoord want ze vonden het heeel leuk! EN omdat Fabi 21 is geworden gaan we deze donderdag het nachtleven van Abu Dhabi verkennen!! Dit komt goed uit, want nu we Abu Dhabi al gezien hebben wordt het tijd om het nachtleven onveilig te maken haha.. Ben benieuwd of dat ook zo leuk is als de rest, maaaar dat horen jullie weer in mijn volgende verhaaltje (of niet hahaha)

Jullie horen snel weer van me en ik hoop dat jullie je daar ook nog steeds vermaken in (het hopelijk niet te koude) Nederland!
De foto’s komen snel, maar mijn internet in Reem Village is heel slecht... Dus het kan een tijdje duren voordat de foto’s geupload zijn ;)

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 19 September 2012 - 17:39

Marjolein:

Leuk leuk leuk!!
    Jij vermaakt je daar wel zo te horen.
    Veel plezier!!!!!

Xx

• 19 September 2012 - 21:33

Maria:

Heey juleke. Het blijft leuk om jou verhaaltje te lezen. Jullie hebben het daar goed voor elkaar dames!! Blijf vooral veel leuke dingen doen daar dan hebben wij met kerst een goeie reisleidster als wij daar zijn!! Maar zo te lezen komt dat allemaal wel goed. Veel plezier nog daar. En het is weer bijna weekendddd.. Xxx

• 20 September 2012 - 09:11

Ome Michel:

Ik heb zojuist al je verhalen gelezen. Super, zoals je je vermaakt. Geniet met volle teugen van al het nieuwe en het lekkere zonnetje. Hier begint het koud te worden, de winter is in aantocht. Hartelijke groeten en blijf schrijven!

• 20 September 2012 - 09:11

Ome Michel:

• 20 September 2012 - 15:57

Jeske:

Wow Juul dat klinkt heeeeel goed!
    Hier in Nederland alles zijn gangetje en mijn stage bevalt ook heel goed!
    Geniet er nog van meid! En houd ons maar goed op de hoogte, leuk om te lezen allemaal!!

Liefss en veel succes nog!! xx

• 23 September 2012 - 10:28

Mieke:

Hoi Juul, ook ik heb je verhaal weer gelezen en ben gewoon jaloers op je avonturen in taxi's, op kamelen en op quads. Je maakt het wel mee daar. Vooral natuurlijk omdat je het zelf doet. Kei goed.
    Maarrrre, maak het niet te gek als Maria en onze Frans bij jou zijn, onze Frans moet nog veilig de Dakar kunnen doen nadat hij bij jou geweest is.
    Keep it up, Juul.

• 25 September 2012 - 11:07

Tonny:

hoi Juul Wat een leuke verhalen, het klinkt allemaal super/vet!! Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt...houden zo!! En neem de tijd om ze een beetje bruin te bakken want je moet natuurlijk in dec. wel een beetje afsteken tegen je witte hollandse familie, haha!! Succes en veel plezier.

• 26 September 2012 - 10:19

Henny:

He, Juul. De tijd vliegt voorbij, hier ook hoor. Wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt daar.
    Super Leuke activiteiten hebben jullie daar zeg. Dat moet ook, je leeft maar 1 keer.
    Leer, geniet, leef, en blijf braaf........
    Veel plezier met het ontdekken van het nachtleven daar ( daar heb je ondertussen al van genoten ) Ik hoor de bevindingen nog wel.
    Fijne tijd. groetjes Henny

• 26 September 2012 - 10:19

Henny:

Leer, geniet, leef, en blijf braaf........
    Fijne tijd. groetjes Henny