Grand Mosque, Emirates Palace, stage en ENRIQUE!! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Juul Raaijmakers - WaarBenJij.nu Grand Mosque, Emirates Palace, stage en ENRIQUE!! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Juul Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Grand Mosque, Emirates Palace, stage en ENRIQUE!!

Blijf op de hoogte en volg Juul

09 September 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hallo iedereen!!

Jaja ook na week 2 ben ik nog steeds in Abu Dhabi! Dus voor iedereen die me mist, me nog gaat missen, me wil volgen of me op komt zoeken is hier weer een verhaaltje!

Op stage is het nog steeds vooral erg gezellig. We hebben nog niet echt heel erg veel gedaan, omdat ze nog steeds niet helemaal weten wat ze ons kunnen laten doen. Wel zijn we de hele dag vooral bezig met informatie zoeken over de VAE en het rechtsysteem hier. We moeten bijvoorbeeld de verschillende soorten wetten doorlezen en vragen beantwoorden, best saai maar het moet helaas wel gebeuren voordat we ook echt iets kunnen gaan doen.

Eigenlijk zitten we dus de hele dag op ons kantoor research te doen en te kletsen met collega's (ook best leuk!!) Ook hebben we deze week weer een kadootje gekregen van de baas. Omdat het kantoor sinds 2 maanden verhuisd is is alles opnieuw ingericht, waardoor de baas het tijd vond voor 2 nieuwe laptops. En jaaaa wij hebben die laptops gekregen!!! Natuuurlijk mogen we ze niet mee naar huis nemen, maar tijdens onze stage mogen wij ze gebruiken ideaaaal!!
Verder krijgen we de hele dag door allemaal Arabiche koekjes, snoepjes en fruit, want dat is hier volgens mij de gewoonte.. Onze baas is Libanees en er werken behoorlijk wat Libanezen, waardoor we vooral Libanees eten voorgeschoteld krijgen (en daar is niets mis mee haha) we zullen hier dus in ieder geval niet afvallen haha..
Dus tot zover is stage nog goed te doen! Wel gaat het vanaf deze week écht beginnen, want deze week moeten we gaan beginnen aan de onderzoeksopdracht die we moeten maken voor school!

Wel is het erg wennen dat het hier op Vrijdag en Zaterdag weekend is. Vrijdag is hier de rustdag waarop niemand werkt, dus onze werkweek is vandaag helaas weer begonnen..
Dit weekend hebben we echt heel veel gedaan! Voor school gaan we een grote poster over Abu Dhabi en onze stage maken, dus MOESTEN we wel op pad om leuke foto's te maken!! En dit is goed gelukt, want we hebben bijna alle bezienswaardigheden van Abu Dhabi in één weekend gezien!

Vrijdag zijn Xiaoqian en ik samen naar Emirates Palace geweest, dit is echt een suuuuper groot en heel erg mooi hotel! Nu ik dit zo gezien heb snap ik wel waarom de Koningin hier heeft geslapen.. Alles is goud en overal hangen super grote kroonluchters! Omdat het zo heet was (48 graden!!) hebben we vooral de binnenkant gezien en de buitenkant vanuit de taxi!

Daarna zijn we meteen doorgereden naar Heritage Village. Dit is een nagemaakt dorpje zoals het er hier "vroeger" uitzag. Dit is niet echt heel erg vroeger, aangezien het nog maar zo 'n 40 jaar geleden is. Maar toch was het erg mooi! We hadden vanuit daar een super mooi uitzicht over de zee en de hoge gebouwen in het centrum!
Toen we dit gezien hadden zijn we (alwééér) naar Marina Mall gegaan om te eten en we zijn daarna ook nog naar de film geweest. (Gewoon een Engels gesproken film met Arabische ondertiteling, dus we konden de film gewoon in het Engels volgen ;))

De volgende dag zijn we met Dahlia (een collega) en een vriendin van haar naar de Grand Mosque geweest! Dit is de grootste moskee (zoals de naam al zegt hahaha) van Abu Dhabi en geloof me, ik heb nog nooit een moskee gezien, maar deze was echt heeeeel groot! We moesten een Abaja aan, zoals alle vrouwen hier hebben, en dat was echt gaaf! Ik heb echt respect voor de vrouwen die daar de hele dag in rond lopen, want geloof me je zweet je echt kapot! Gewoon je eigen kleren aan met een zwarte jurk er overheen én 45 graden is echt heel erg warm!!
We zouden eigenlijk ook nog op een jeepsafari gaan, maar dit ging helaas niet door. Dit vonden we achteraf toch niet zo heel erg omdat het daar veel te heet voor was! Maar nu hebben we besloten om deze vrijdag op jeepsafari te gaan!!

We hebben nu dus (bijna) alles gezien hier in Abu Dhabi en het is allemaal super mooi! Als we hier niks meer te doen hebben, dan gaan we naar Dubai! Daar is het nog groter en nog mooier, tenminste dat horen we van iedereen hier.. De eerste trip naar Dubai staat in ieder geval al gepland! 26 oktober gaan we samen met een collega naar Dubai want jaaaa dan gaan we naar het concert van ENRIQUE IGLESIAAAAS!!! Echt gaaf elke maand komen er in Dubai bekende artiesten optreden, volgende maand is Justin Bieber aan de beurt.. (Maar helaas hebben we al tickets voor Enrique en vonden we 1 concert wel genoeg HAHAHA)

Het is hier in ieder geval nog steeds super leuk en elke dag kijk ik hier mijn ogen uit!! Er is hier echt heel veel te zien en te doen, dus de komende maanden zal ik me zeker niet vervelen!

Ik hoop dat het in Nederland ook een beetje mooi weer is en jullie me niet al te veel missen! :):) Ik doe mn best om elke week een verhaaltje op deze site neer te zetten, maar ik kan niks beloven..

Voor jullie hoop ik dat het daar in Nederland ook een beetje mooi weer is.. En dat het natuurlijk met jullie allemaal goed gaat! Hier in ieder geval wel!

HEEEL VEEL KNUFFELS EN KUSSEN VOOR JULLIE ALLEMAAL
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 09 September 2012 - 22:44

    Tante Diny:

    Ha Juul,
    Dat klinkt allemaal wel erg gezellig daar. Heb je al een lange jurk gekocht, of hoeft dat ook weer niet. Hebben jullie ook gebeden in de Moskee met de kniën op de grond en hoofd naar Mekka? HEbben we binnenkort een tante zuster erbij vraagt oma, Ja ik heb oma nu aan de telefoon en zou ook wel eens willen rondkijken daar, ja en ik natuurlijk ook,. Leul om jouw verhalen te lezen en de foto's te zien, dan genieten wij ook een beetje mee. Veel groetjes en geniet er maar van.
    kusjes van tante Diny en oma

  • 10 September 2012 - 18:32

    Maria:

    Ha juleke. Fijn dat jullie het daar zo goed naar jullie zin hebben.
    Ga zo door!! Doe vooral heel veel leuke dingen daar. Maar dat komt wel goed denk ik!!!
    Vet hoor naar Enrique, jeepsafari en zo veel meer.
    Hopelijk blijft er voor jullie ook nog een beetje tijd over om te winkelen... Haha
    Succes verder en veel plezier
    Xxxxxxx

  • 11 September 2012 - 21:43

    Mieke En Michel:

    Hoi Juul, je schrijft kei leuk, lekker snel en gezellig om te lezen. Blijf a.u.b. schrijven zodat we je kunnen volgen en op deze manier iets leren over Abu Dabi. Aan de foto's te zien is het echt een andere wereld dan Best en Den Bosch.
    Heel veel plezier daar ! geniet er van !

    Groet,
    Mieke en Michel

  • 15 September 2012 - 13:24

    Familie Van De Laar Uit Oirschott:

    Haaa Julieee!!

    Wat zijn wij hier allemaal ontzzettend jaloers op jou! Wat ziet het er daar prachtig uit zeg, WOUWWW

  • 15 September 2012 - 13:27

    Familie Van De Laar Weeer!:

    Sorry, foutje. Drukte per ongeluk op enter. Oepss!!
    Maar die zwarte jurk staat je wel erg sexy Juul! Ik hoop wel dat je zoiets mee naar Nederland kan nemen, want dat staaat je echt gooeeedd!!

    Geniet ervan, en wij wachten weer af naar een volgend verhaal vol leuke dingen.
    Succes met de verschillende wetten doorlezen, maar vooral met genieten en uitkijken naar de volgende prachtige dingen die je daar gaat zien.

    Tot de volgende storyy!
    Groetjes, xxx
    Familie van de Laar , uit Oirschot city!!

  • 20 September 2012 - 17:59

    Jan Vd Bogaard:

    Hoi Juul,


    Heb al veel gehoord en heb al veel foto´s van je gezien , van je moeder en pa
    Volgens de verhalen maak je het zeer goed,
    Geniet er maar goed van voor je het weet ben weer thuis,en kom ik je weer tegen op de visafdeling
    groetjes,

    Jan en Cisca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Juul

Actief sinds 22 Juli 2012
Verslag gelezen: 669
Totaal aantal bezoekers 23337

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Abu Dhabi

Landen bezocht: