Lunchen, etentjes en Ferrari World!! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Juul Raaijmakers - WaarBenJij.nu Lunchen, etentjes en Ferrari World!! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Juul Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Lunchen, etentjes en Ferrari World!!

Blijf op de hoogte en volg Juul

15 Oktober 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hallo lieve hollanders!

Inmiddels is het alweer een week geleden dat ik een verhaaltje schreef en de tijd vliegt voorbij! Ik heb er alweer 7 weken opzitten en nog 13 te gaan! En ik wil eigenlijk nog helemaal niet denken aan naar huis gaan! Het is hier nog veel te leuk en te gezellig ;) haha

Afgelopen week zijn we de week begonnen met een stagegesprek bij onze lerares thuis. Het was de bedoeling dat we voorafgaand aan dit gesprek een functioneringsgesprek zouden hebben met onze baas, maar die is zoals altijd weer veelste druk! De ene keer zit ie in Parijs en de week daarop zit ie weer in Engeland!! Wat een luxe leven toch haha... Maar goed we hadden toch een stagegesprek bij de lerares thuis, omdat er in Nederland een terugkom-dag op school was. Aangezien wij daar natuurlijk niet heen konden gaan hadden we een gesprek + lunch bij de lerares thuis  !

Toen we na het gesprek bij lerares weer op het werk kwamen hadden we ooook nog een lunch met alle medewerkers op kantoor! Dit was lebanees eten en bestond uit een groot lam op tafel met rijst en wat andere arabische gerechten.. Dit was echt heeel erg veeel! Wij hadden al een lunch gehad die dag, dus bestond die dag eigenlijk vooral uit eten eten eten hahaha!

Tot nu toe gaat alles zijn gangetje op stage, maar het is wel erg lastig dat het hier zo verschillend is met Nederland. In Nederland loopt een advocaat de hele procedure mee met de client, je spreekt vooraf met de client en gaat mee naar de rechtbank etc.. Hier is dat niet.. De baas en een aantal advocaten spreken met de client waarna de zaak uitgewerkt wordt. Als de zaak dan uitgewerkt is wordt hij ingediend bij de rechtbank. Alleen de Emirati zijn hier bevoegd om naar de rechtbank te gaan, dus worden de zaken aan hun gegeven waarna zij naar de rechtbank gaan om het in te dienen.. Met andere woorden zitten wij dus vooral de hele dag op kantoor en dat is af en toe een beetje saai..

De stageweek verliep ook deze week weer snel en deze week hebben we donderdagavond afgesloten met een etentje ook weeer bij onze lerares thuis! We worden hier dus goed verwend en zullen geen honger lijden.. ;) Dit was heel erg gezellig en om 12 uur zijn we weer met de taxi naar huis gegaan. De volgende dag was eigenlijk een beetje een standaard weekenddagje.. We hebben gelunched bij de La Brioche en zijn daarna boodschappen wezen doen. Daarna zijn we alweeeeer gaan winkelen en hebben we gegeten bij Chili’s. Dit is een mexicaan restaurant waar we echt heeeeel veeeeeel eten kregen (alweer)!! Hierna hebben we nog wat rondgekeken in het centrum en zijn we daarna weer naar huis gegaan.

Zaterdag hebben we voor de eerste keer onze wekker moeten zetten in het WEEKEND!! Haha dit was niet zo heel erg, maar we moesten naar de bank voor onze bankpas.. Eenmaal bij de bank aangekomen bleek deze nog niet klaar te zijn en konden we dus weer terug naar huis.. Ik merk dat hier echt bijna niets op tijd klaar is en dat er niemand is die dan ff belt om te zeggen dat je niet hoeft te komen ofzo, dus dat is af en toe wel vervelend!

Maar goed, die zaterdagmiddag zijn we naar FERARRI WORLD geweest waar de snelste achtbaan van de wereld staat! De achtbaan gaat 240 km/u en je wordt gewoon letterlijk weggeschoten.. Deze achtbaan heb ik samen met Fabi en 2 vrienden van haar getest :D! We moesten hier wel veel voor over hebben, want de wachtrij was 1 uur.. De achtbaan had een ‘technische storing’ waar ze mee bezig waren dus dit was niet echt heel fijn om te horen hahaha maar goed we hebben het uiteindelijk toch gewoon gedaan!! Dit was echt heeel gaaf, maar doordat de achtbaan zo snel gaat duurde het ritje maar 1 minuut.. Er waren nog een heleboel andere attracties, maar we waren pas om 5 uur binnen en hadden geen tijd meer om de rest te zien.. ik ben in ieder geval in de achtbaan geweest en daar draaide het natuurlijk allemaal om!

Ook dit weekend was helaas weer snel voorbij en zondag is de werkweek weer begonnen.. Dit is al weer week 8 en over precies 1 maand komt Maikel eindelijk hierheen! Hier kijk ik natuurlijk naar uit, want dan kan ik hem EINDELIJK weeeer knuffelen!! Hahaha hier moeten we natuurlijk wel mee oppassen, want ook dat mag niet in het openbaaar ;)

Ik wil jullie trouwens allemaal bedanken voor alle reactie’s op mijn verhaaltjes!! Kei leuk!! Ik doe mn best om te blijven schrijven en tot nu toe lukt het nog erg goed!

Heeeel veeel groetjes aan jullie allemaal en tot snel!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Ps. Dit weekend heb ik helaas geen foto’s gemaakt, want de achtbaan ging te snel om foto’s te kunnen maken haha

• 15 Oktober 2012 - 14:18

Nathalie:

Heeeeeeeeee Juul!
    Zo te zien vermaak je je goed daar haha, leuk om alle verhaaltjes te lezen!
    Zo te horen was jou 'terugkomdag' leuker dan die van ons, was wel grappig om iedereen weer even te zien, maar voor de rest viel het allemaal wel mee.
    Heel veel plezier nog daar en geniet van al het eten ;)
    XX

• 15 Oktober 2012 - 16:33

Jeske:

Whaaa als ik jou verslagen zo lees, denk ik opeens dat ik het hier maar saai heb haha.
    Maar goed om te weten dat het goed met je gaat! Het schiet alweer aardig op dus inderdaad voor je het weet sta je weer in het saaaie Nederland!
    Geniet er nog van en houd ons op te hoogte!!
    xx

• 15 Oktober 2012 - 16:57

Christina:

Goh Juul, wat 'erg' voor je dat je daar bent ... haha, nou nog heel veel plezier daar want voor je het weet zit je weer in het koude kikkerlandje... succes met alles, groetjes vanuit Gamlingay....:) doei! x

• 15 Oktober 2012 - 18:25

Dorien:

hey juul,
    goed om te horen dat het jullie goed gaat.
    ik heb gisteren de cityrun in Eindhoven gelopen 5km dat gaat voor af aan de halve marhaton.
    Zo hebben we al kunnen snuffelen van da sfeer voor als we volgend jaar de halve zelf willen lopen.De autocross bij Ad van Doorn op de plak was ook leuk .Ik had Maikel nog gesproken en hij had er echt zin in. om naar jouw toe te gaan dus met dat knuffelen komt het wel goed.Takkie is ook weer op geknapt dus ik zal maar zeggen ze doet het weer!!!! Groetjes van ons drieeen

• 16 Oktober 2012 - 13:00

Michel En Mieke:

Echt vervelend al dat eten... haha, kunnen jullie ook een beetje sporten daar, of uberhaupt bewegen buiten de malls en winkelcentra?? Hoe gaat het met de Engelse wetteksten ? is daar door heen te komen? Hebben jullie zelf al een rechtzaak mogen voorbereiden?
    Jammer dat het jullie mam tegen valt dat wij niet naar Abu Dhabi komen, helaas. Gelukkig gaan ze zelf wel. Super leuk. Zorg dat zij ook genoeg te eten krijgen !
    Groetjes, Michel en Mieke

• 17 Oktober 2012 - 15:22

Maria:

Hee Juleke,

Das alweer een leuk verhaaltje. Ik ben blij dat jij al in die achtbaan geweest bent!! Dan hoeven wij tenminste niet mee als we daar zijn.
    Dikke kus xxxxxxxx en blijf vooral genieten daar.