De eerste week in Abu Dhabi overleefd!! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Juul Raaijmakers - WaarBenJij.nu De eerste week in Abu Dhabi overleefd!! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Juul Raaijmakers - WaarBenJij.nu

De eerste week in Abu Dhabi overleefd!!

Blijf op de hoogte en volg Juul

01 September 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Marhaba iedereen!

Zo als jullie misschien al wisten hebben we de eerste week geen internet gehad, omdat we geen vaste verblijfplaats hadden. Maar nu hebben we na lang zoeken eindelijk een heeeel klein appartement voor onszelf mét internet!

Zaterdagochtend ben ik samen met Xiaoqian geland op Abu Dhabi Airport, de vlucht is redelijk snel gegaan en we hebben ons niet verveeld. Helaas bleek op het vliegveld dat ons visum nog niet was afgegeven door ons stagebedrijf en hebben we nog 3 uur moeten wachten tot we eindelijk naar buiten konden... Buiten stond onze nieuwe collega Sayit (als ik dit zo goed schrijf?!) op ons te wachten en hij bracht ons naar ons verblijf op Reem Island. Dit is een eiland van Abu Dhabi dat nog helemaal volgebouwd moet worden. Ons verblijf was dus redelijk ver van het centrum af en er was geen kip te bekennen. Het appartement was echt heel klein en eigenlijk vonden we dit niks.. Sayit vond het ook niks en bood ons aan om iets anders voor ons te zoeken. We zijn toen naar een hotel gegaan en dit beviel erg goed!! (Maar helaas te duur om te wonen ha-ha)

In het hotel aangekomen hebben we meteen gedoucht en zijn we naar Abu Dhabi Mall gegaan. Er zijn hier wel een stuk of 6 winkelcentrum's dus we zullen ons zeker niet vervelen!!
Maandag begon onze eerste stagedag en die beviel ook erg goed!! Hier in Abu Dhabi is iedereen echt heel erg aardig en behulpzaam. We zijn meteen aan alle collega's voorgesteld (dit waren er ongeveer 20 met arabische namen die ik nog steeds niet kan onthouden..) Oja, en we hebben een eigen kantoor(!)

Gedurende de week hebben we geen nieuw appartementje kunnen vinden. Woonruimte is hier erg duur en voor een 2 kamer appartement betaal je al ongeveer €1200 per maand.. Wel waren er goedkope kamers die verhuurd werden bij mensen in huis, maar dit mag niet aangezien we niet in onderhuur mogen van de ambassade.. En aangezien we maar studenten zijn hebben we niet zoveel geld voor een eigen appartementje. Daarom zitten we vanaf nu toch maar weer in Reem Village, zodat we tenminste een schoon appartement hebben. Helaas wel ver van het centrum, maar gelukkig zijn de taxi's niet zo duur en kunnen we daar gewoon mee regelen dat ze ons elke dag op komen halen.

Verder zijn we deze week vooral veel wezen uiteten (lekkerrrr) en hebben we onze ogen hier uitgekeken! Het verschil tussen rijkdom en armoede is echt super groot, de lokale bevolking heeft geld in overvloed en dat laten ze ook zoveel mogelijk zien. De vrouwen lopen hier met hele hoge hakken, louis-vuitton tassen en versace burka's en dat is wel ff wennen! Volgens mij hebben ze dat niet in Nederland haha..

Kortom heb ik het hier nu al naar mijn zin en gaan die 20 weken in Abu Dhabi helemaal goedkomen!!
Heeel veel knuffels, kussen en groetjes uit Abu Dhabi en tot snel maar weer!

ps. ik zal proberen om foto's toe te voegen, want ook ik weet dat foto's kijken leuker is als lange teksten lezen ;)

• 01 September 2012 - 12:39

Marjolein:

Vind ik leuk!! Fijn dat je nu toch nog iets fatsoenlijks hebt gevonden..
    Geniet er van juultje!

X majo

• 01 September 2012 - 12:47

Lotte:

heee juul,

gelukkig heb je nu een goed apparterment gevonden!

Nog veel plezier en veel succes!

Groetjessss,

Lotte

• 01 September 2012 - 18:32

Mari:

Hallo Juul ik vind het kei leuk dat je het naar je zin hebt,en ik ben ook kei trots op jou dat je dit doet en ik hoop dat het naar je zin zult hebben en een mooie tijd daar toegewenst groetjes je lievelingsoompje xxx

• 01 September 2012 - 19:48

Renate:

He Juul! Heel veel plezier daar en geniet van deze super ervaring! X Renate

• 01 September 2012 - 22:27

Mama:

Heey Juleke,
    Das nog eens een mooi verhaaltje. Super fijn dat je het daar zo goed naar je zin hebt.
    Geniet vooral van alle leuke en mooie dingen daar, Maak er een mooi gezellig en vooral leuk half jaar van.Veel succes,
    Dikke knuffel XXXXXX

• 01 September 2012 - 23:03

Frans:

hoi juul fijn dat het zo goed gaat met je stage daarin die grote zandbak haha .groetjes en een hele dikke kus

• 08 Oktober 2012 - 19:39

Jan V-d Bogaard:

Het is een mooie zandbak het is net dakar voordat je vader het weet zit hij er ook in dan gaan we hem ook volgen net als we het bij jou doen nog veel plezier en geniet er maar van,

gr

Cisca en jan