Shopping in DUBAI!! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Juul Raaijmakers - WaarBenJij.nu Shopping in DUBAI!! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Juul Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Shopping in DUBAI!!

Blijf op de hoogte en volg Juul

08 Oktober 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hallo lieve Hollanders,

Ook deze week ben ik niet vergeten om een reisverslagje te typen! Dus hebben jullie weer wat te lezen en ik weer wat te doen ;)

Afgelopen week stage begon voor mij iets minder goed.. Ik had waarschijnlijk het weekend daarvoor iets verkeerd gegeten en ben nog nooit zo ziek geweest.. Ik voelde me zondag niet helemaal fit, maar ben toch maar gaan werken. Die nacht daarop kon ik niet slapen, omdat ik buikpijn had en ben daarom maandagochtend om half 10 toch maar naar huis gegaan van stage.. Wow wat voelde ik me beroerd ik heb echt nog nooit zo’n last van mn maag gehad!! Maar goed ik was optijd thuis, want alles kwam eruit.. lekker he? ;) hahahaha maar gelukkig was het de volgende dag over en kon ik weer aan het werk!
Toen was ik al weer op de helft van de week en de rest van de week heb ik vooral weer wat saaie dingen gedaan.. Ik kan hier natuurlijk wel typen welke wetten ik allemaal bekeken en uitgewerkt heb, maar denk dat veel van jullie dat niet begrijpen of niet interessant vinden. EN DAN SCHEELT MIJ WEER EEN HELE HOOP TYPWERK!!

De afgelopen 6 weken hebben we eigenlijk zowat alles in Abu Dhabi al gezien, waardoor we het nu steeds meer saai beginnen te vinden en niet zo goed weten wat we kunnen doen.. Ook na het werk hebben we ’s avonds niet echt veel te doen, want alle winkels hebben we natuurlijk al 10x gezien! Onze stageweken bestaan daarom vooral uit: werken, boodschappen doen, koken, poetsen en slapen! JAAA ik kan voortaan koken en poetsen dus ook ik word ooit zelfstandig!! Maar de weekenden maken een hele hoop goed, want dan hebben we genoeg tijd om andere dingen te doen!

Dit weekend zijn we donderdagavond begonnen bij het Traders hotel. Dit is echt een heel erg groot hotel en hier hebben we iets gegeten en waterpijp gerookt! Aangezien ze overal vanalles bedenken om na te maken hadden ze hier een poging gedaan om een strand ‘ aan te leggen’. Dusss konden we gezellig op het strand wat eten! We zijn hier heen gegaan met Fabi en een vriend van haar.. Volgens mij heette hij Ali? Maar ze hebben hier allemaal aparte namen die ik never nooit kan onthouden.. Hij had een eigen auto dus hoefden we geen taxi te pakken. Ik heb volgens mij nog geluk dat ik het er heelhuids van afgebracht heb want ze rijden hier echt niet normaal! Of je nu rechts of links inhaalt maakt niets uit.. Als de auto voor je te langzaam rijd, dan knipper je gewoon ff een paar x met je lichten zodat die aan de kant gaat.. Als je er door wil of als volgens jou de auto voor je niet goed rijd kun je ook gewoon ff kei hard toeteren, oftewel alles mag en kan hier op de weg!! Iedereen rijd gewoon kris kras door elkaar en overal hoor je auto’s toeteren hahaha
Die avond hebben we verder niet echt heel veel gedaan.. We hebben een beetje rondgereden en zijn toen naar huis gegaan!

De volgende dag zijn Xiaoqian en ik naar Dubai gegaan! We kunnen in Abu Dhabi voor 5 euro de bus pakken naar Dubai, maar dat duurt wel minimaal 1,5 uur.. Ik wist niet dat het zo ver uit elkaar lag, maar van stad naar stad is hier dus al zo’n 1,5 uur rijden!! Toen we in Dubai aangekomen waren hebben we de taxi gepakt naar een van de winkelcentrums; Dubai Mall. Ik dacht dat de winkelcentrums in Abu Dhabi al groot waren, maar dit sloeg echt helemaal nergens op! Wow wat heb ik hier mijn ogen uitgekeken! In het midden van het winkelcentrum hebben ze een heel groot Aquarium. Dit is een soort van een boog waar je dan onder door kunt lopen en alle vissen om je heen ziet.. Ook zwemmen er af en toe duikers.. Best leuk om te zien! Daarnaast hadden ze ook nog een ijsbaan waar je kon schaatsen en Snowworld. Hier kon je een skipak huren en dan kun je daar rondlopen met (echte!!) pinguins.. hahaha slaat natuurlijk nergens op dat dit zomaar allemaal kan in de woestijn, maar goed..
We waren er om 2 uur dus we hadden veelste weinig tijd om het hele winkelcentrum te zien! Echt alle winkels waren daar inclusief de kinderafdeling met merken zoals: Chanel for kids, Gucci for kids en Louis-Vuitton for kids.. Ook de Galerie Lafayette uit Parijs was aanwezig en de Gold Souk! Helaas had ik niet zoveel geld bij, dus heb ik geen goud kunnen kopen.. ;)
Wel was dit echt een hele ervaring en gaan we zeker nog vaker naar Dubai! Want hier is nog meer te beleven als in Abu Dhabi.. Omdat we alles in Abu Dhabi hebben gezien begint het al wat rustiger en saaier te worden en dat willen we natuurlijk niet!!

De volgende dag hebben we niet veel bijzonders gedaan.. We zijn naar de Spinneys geweest, een supermarkt in Abu Dhabi waar ze varkensvlees verkopen! Dit missen Xiaoqian en ik toch wel hier in de VAE, want we leven al 6 weken op kip ;) Hier hebben we leverpastij van Unox gekocht en Unox erwtensoep hahaha! Dus nu we hier zolang zitten, kunnen we nu toch een beetje Nederlands eten! Verder hebben we die dag niet meer veel gedaan.. We hebben een beetje door de stad gewandeld, zodat we de wegen leren kennen en zijn we weer op tijd naar huis gegaan!

Toen was het weekend helaaaaaas alweer voorbij en mochten we gister alweer aan het werk! Deze week gaan we (als het goed is) naar de rechtbank, dus krijgen we eindelijk te zien hoe een procedure bij de rechtbank hier verloopt!! Dus ik ben benieuwd ;) maaar dit zullen jullie weer lezen in mijn volgende verhaaltje..

Iedereen daar de groetjes en ik hoop dat jullie nu weer helemaal up-to-date zijn van mijn leven in de Verenigde Arabische Emiraten!! Oja.. als jullie nog op vakantie willen, dan zijn jullie hier natuurlijk ALTIJD welkom!! :):)
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 08 Oktober 2012 - 13:21

    Mieke En Michel:

    Alweer een leuk verhaal over je avonturen in VAE. Abu Dhabi moet toch echt wel heel apart zijn als jij je er zo over verbaast en het zo geweldig vindt. Nou geniet er maar lekker van. Helaas kunnen we niet even langskomen, maar bedankt voor het aanbod.

    Groetjes.

  • 10 Oktober 2012 - 13:47

    Maria:

    Heey Juleke,
    Je hebt weer een leuk verhaaltje geschreven. Dat doe je super goed hoor!! Ik ben vooral heel blij dat jullie zoveel leuke dingen doen daar.Je moet ook zeker blijven genieten van de tijd die je daar bent.
    Het valt me van Mieke en Michel wel tegen dat ze niet even langs komen...haha. Wij doen dat lekker wel.
    Dikke kus van ons allemaal. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 23 Oktober 2012 - 12:23

    Ria Raaijmakers:

    Hoi Juul.

    Leuk om van je te horen dat je daar leuk hebt.
    Blijf vooral genieten.

    Groetjea Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Juul

Actief sinds 22 Juli 2012
Verslag gelezen: 1422
Totaal aantal bezoekers 23257

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 14 Januari 2013

Abu Dhabi

Landen bezocht: